PISTOL CU APĂ

Pe vremurile în care

mă cățăram în nucul din fața casei

îmi doream să devin

un lonesome cowboy

să cutreier amăgitoarele depărtări

să umblu călare

ca o stafie

din oraş în oraș

să port în suflet un mare mister

și o poză zimțată lângă tabacheră

să beau whisky în amurgurile purpurii

să-mi petrec nopțile

printre coioți și cactuși

să fiu iute la pistol

să mângăi un Winchester personalizat

să am pinteni de argint

pălărie neagră

o muzicuță gravată

un fulger negru sub șa

să fiu fratele de sânge

al căpeteniilor siouxe

neînduplecate de legile fețelor palide

și să renasc

mereu și mereu

din colbul propriei legende

în serile lângă foc ale trapperilor

în saloanele pline de fum

și în cărțile de poker ale nepoților.

Dar ce să fac

dacă în spatele măştii

lui Clint Eastwood

zăceau Stan și Bran

care se băteau

în fiecare zi cu frişcă

și în loc să adorm

pe ritmul muzicuţei lui Morricone

m-am trezit crescând

pe melodia lui Chaplin

“This is my song”?

Majoritatea actorilor

rămân

totuşi

de cealaltă parte a peliculei.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

