NECURATA CINCIME

Citind pe sărite dezbaterile teologice foarte aprinse ale unor prieteni virtuali, mi-am adus aminte de zorii anilor 90, când tocmai descopeream aromele atât de îmbietoare ale tuturor putreziciunilor frumos ambalate de dincolo de cortină.
Aparatele de poker, cărora li se spune astăzi foarte submanelistic ”păcănele” (un termen pe care nu îl voi însuși niciodată, la fel ca ”bairam”, ”caterincă” și altele de genul ăsta), reprezentau anticamera tuturor iluziilor găunoase ale unor puștani a căror principală preocupare era să fenteze niște softuri sau măcar agilitatea chelnerițelor care umblau cu mănunchiul de cheițe în buzunarul de la spate al blugilor.
Știam aproape toate localurile cu aparate: Flora, Sinaia, Stop, Black Bar… Mică-mare, mică-mare, mică mare. Evident, visul fiecărui jucător era să prindă cinci bucăți, cee ce la un bet minim, de 5 impulsuri, însemna cam două pachete de Marlboro, o ladă de bere, o sticlă de Napoleon sau Stalinskaya, o Coca-Cola la litru, la sticlă de sticlă, vreo zece fise de biliard, doi hamburgheri la Hamburger Plus și eventual o pizza la 3+1 în Maria.
De fiecare dată când prindeai careu sau chiar tri bucăți, sperai să mai intre una și jokerul zâmbăreț, dar asta nu se prea întâmpa. ”Necurata cincime”, așa îi spuneam în sleng careului urmat de joker.
Într-un an am ținut un chef la garajul unui prieten din Variaș. Am fiert cremvurști într-o oală imensă și am băut Clasic la sticlă, după care ne-am dus la Înviere la biserica sârbească de vizavi. În timp ce stăteam ascunși după prapori așteptând să înceapă procesiunea de ocolire a sfântului lăcaș, în biserică a intrat val-vârtej Milan Budak și a strigat:
– Băăăăi, a prins Amos cinci bucăți la birt la Paia!
Cred că de atunci am început să cred în minuni.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to NECURATA CINCIME

  1. Batranu' says:

    Nu prea m-a prins microbul.Ultima data am jucat prin liceu, era o zi ploioasa si aveam 2500 de lei prin buzunar.Am dat trei maini, mi-a intrat un careu de popi cred, am dublat o data, am scos banii si-am aterizat in barul de-l frecventam atunci…aveam alte vicii pe vremea aia (pixda, mai precis).N-am reusit sa ma vindec de acest viciu nici in zilele noastre…

  2. Batranu' says:

    Da’ am vazut una cu ochii mei : Florin Tarkanyi era prin sala, unu’ juca.Tarkanyi s-o scos pwla, ca-i norocoasa cuxa.Jucatorul o pus degetul, in cateva maini i-o intrat royala mare.Jumate din ce-o o luat Tarkanyi impreunla cu pwla lui cea aducatoare de noroc.

Leave a Reply

