SĂLI MOARTE, FILME VII…

În fața fostului cinematograf Dacia patrulează zilnic un boschetar care seamănă cu Tormund din “The Game of Thrones”. Îl văd câteodată venind în zori de zi, nu ştiu de unde, pentru a-şi prelua cu evlavie rondul diurn.
Înaintea meciului cu Hunedoara, m-am dus să lipesc nişte afişe prin zonă. Patru dintre ele le-am pus pe afişierul răposatei săli de cinema. Când am plecat de acolo, el le-a dezlipit, lăsându-le să fluture în vânt, asemenea flamurilor unor armate înfrânte.
Am venit şi l-am întrebat de ce a făcut asta. A scos din buzunarul interior al parpalcului jerpelit un afiş al filmului “La Ciociara” din 1960. Sophia Loren plângea zdrenţuită în praf, cu genunchii dezgoliţi… O zeiţă a plebei, debordând de o sexualitate a disperării.
Din gesturile lui am înţeles că acesta e posterul care ar trebui să stea pe afişier. Asemenea naivului Tomek, din cea de-a şasea parte a “Decalogului” lui Krzysztof Kieslowski, care o spiona pe frumoasa Magda trimiţându-i recomandate false şi livrându-i lapte proaspăt în fiecare dimineaţă, Tormund din Dacia pare îndrăgostit de o hologramă feminină a războiului de mult apus, imortalizată pe peliculă.
El încă aşteaptă. Ca un sălbatic devotat. Sau ca cercetaşul uitat al unui Ordin care nu păzeşte Zidul, ci iluzia iubirii. Uneori e bine că n-are cine să ne spună de care pare a vieţii sau a filmului ne situăm.
Într-un cinematograf mort, un film e încă viu.

 

Advertisements
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s